proszę o przygotowanie odpowiedzi , czy zgodnie z ustawą o lotnictwie jestesmy na tyle przygotowani aby spełnić warunki dopuszczenia do utworzenia lotniska cywilnego?
Czy spełnione są podstawowe warunki bezpieczeństwa ( czy są certyfikaty wymienione w ustawie o lotnictwie)?
Czy są wykonano badania hałasu i wpływu na środowisko ( zgodnie z ustawą)?
Kto wydał zgodę na budowę stacji paliw jeśli znajduje sie ona na przylocie -wylocie samolotów? Bo nieprawdą jest iż samoloty mogą startować bądź lądować tylko z jednej strony, warunkiem dopuszczenia do utworzenia lotniska cywilnego jest możliwość przylotu-wylotu z obydwu stron, ponieważ wszystko zależy od kierunku wiatru.
Czy w pobliżu lotniska jest rezerwat ptaków, i szlaki migracji ptaków?
Czy są wieżowce?
Czy były robione badania natężenia hałasu i jego wpływ na środowisko?
Czy CPN moze byc tam gdzie jest?
Jak na razie jesteśmy wsią i rolnictwo jeszcze dochód daje, niektórzy z tego żyją, jak lostnisko wpłynie na grunty rolne i leśne?
Prosze uważnie przeczytać ustawy które są przytoczone poniżej i odpowiedzieć Nam jakie na razie z warunków , które należy spełnić mamy zrealizowane?
Bo nie drogi - gdzie dojazd straży czy karetek w razie katastrofy przez Morska, Wiśniewskiego i Dąbka w godzinach szczytu równa się z cudem, a do uratowania nie będzie jeden pilot , tylko setka osób ,a jeśli spadnie na pobliskie osiedla to i tysiąc .
Skażenie głeby, wód , trasy ptaków .
TO NIE Są MOJE wymysły TO Są PODSTAWOWE WARUNKI JAKIE TRZEBA spełnić.
CZY Są ONE spełnione?
kTO ZA TO WSZYSTKO zapłaci - ZA PRZYGOTOWANIE , MY W PODATKACH?
OTO USTAWY
Dz.U.05.197.1634 w sprawie przygotowania lotnisk do sytuacji zagrożenia oraz lotniskowych służb ratowniczo-gaśniczych
W jaki sposób są lub bedą spełniene te warunki ??
§ 1. 1. Rozporządzenie określa:
1) wymagania dotyczące przygotowania lotniska do sytuacji zagrożenia oraz planu działania w sytuacji zagrożenia;
2) zakres obowiązków podmiotów, o których mowa w art. 84 ust. 6 ustawy z dnia 3 lipca 2002 r. - Prawo lotnicze;
3) warunki i program szkolenia lotniskowych służb ratowniczo-gaśniczych.
2. Wymagania dotyczące przygotowania lotnisk do sytuacji zagrożenia, wynikających z aktów bezprawnej ingerencji, określają przepisy w sprawie Krajowego Programu Ochrony Lotnictwa Cywilnego.
§ 2. Ilekroć w rozporządzeniu jest mowa o:
1) ustawie - należy przez to rozumieć ustawę z dnia 3 lipca 2002 r. - Prawo lotnicze;
2) Prezesie Urzędu - należy przez to rozumieć Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego;
3) OPRL - należy przez to rozumieć Operacyjny Plan Ratownictwa Lotniskowego;
4) rejonie operacyjnym lotniska - należy przez to rozumieć teren lotniska i obszar wokół niego o promieniu nie mniejszym niż:
a) 9,3 km - dla portu lotniczego,
b) 3,5 km - dla lotniska innego niż port lotniczy
- od punktu odniesienia lotniska, w którym lotniskowe służby ratowniczo-gaśnicze, medyczne, techniczne i ochrony udzielają pomocy statkowi powietrznemu będącemu w niebezpieczeństwie;
5) NOTAM - należy przez to rozumieć wiadomość rozpowszechnianą za pomocą środków telekomunikacyjnych, zawierających informację o ustanowieniu, stanie lub zmianach urządzeń lotniczych, służbach, procedurach, a także o niebezpieczeństwie, których znajomość we właściwym czasie jest istotna dla personelu związanego z operacjami lotniczymi;
6) organizacjach międzynarodowych - należy przez to rozumieć organizacje wymienione w art. 3 ust. 4 ustawy;
7) małym poziomie natężenia ruchu lotniczego - należy przez to rozumieć sytuację, gdy ilość operacji lotniczych podczas przeciętnej godziny szczytu nie jest większa niż 15 dla jednej drogi startowej lub wynosi mniej niż 20 dla całego lotniska;
Cool operacjach lotniczych - należy przez to rozumieć start lub lądowanie statku powietrznego;
9) interwencji - należy przez to rozumieć działania ratownicze, o których mowa w ustawie z dnia 24 sierpnia 1991 r. o ochronie przeciwpożarowej (Dz. U. z 2002 r. Nr 147, poz. 1229, z późn. zm.3)), przeprowadzane przez lotniskowe służby ratowniczo-gaśnicze.
§ 4. 1. Lotniskowe służby ratowniczo-gaśnicze powinny być zorganizowane przez zarządzającego lotniskiem, w sposób umożliwiający podjęcie, na zasadach określonych w planie, o którym mowa w § 12, interwencji w sytuacjach zagrożenia, a w szczególności:
1) wystąpienia wypadku lotniczego w rejonie operacyjnym lotniska;
2) wystąpienia wypadku lotniczego poza rejonem operacyjnym lotniska;
3) gdy zachodzi uzasadniona obawa zaistnienia wypadku lotniczego w rejonie operacyjnym lotniska;
4) gdy statek powietrzny, który znalazł się w rejonie operacyjnym lotniska, uległ uszkodzeniu lub awarii technicznej.
2. Zarządzający lotniskiem opracowuje procedury, które umożliwią w przypadkach, o których mowa w ust. 1:
1) pkt 1 i 2 - ogłoszenie alarmu i udanie się podmiotów określonych w OPRL na miejsce wypadku lotniczego,
2) pkt 3 - ogłoszenie alarmu i utrzymanie pełnej gotowości, polegającej na dyslokacji podmiotów określonych w OPRL,
3) pkt 4 - ogłoszenie alarmu i utrzymanie lokalnej gotowości, polegającej na dyslokacji służb lotniskowych określonych w OPRL
- na zasadach określonych w OPRL.
§ 5. 1. Lotniskowa służba ratowniczo-gaśnicza powinna:
1) osiągać czas reakcji wynoszący do trzech minut do każdego punktu drogi (dróg) startowej używanej do operacji lotniczych - na lotniskach naziemnych dla samolotów;
2) osiągać czas reakcji wynoszący do pięciu minut - na lotniskach naziemnych o małym natężeniu ruchu lotniczego kategorii 1 i 2 ochrony przeciwpożarowej lotnisk dla samolotów;
3) mieć możliwość natychmiastowego podjęcia interwencji lub przebywać w bezpośrednim sąsiedztwie lotniska podczas wykonywania operacji lotniczych - na lotniskach nawodnych dla samolotów i śmigłowców oraz na lotniskach dla śmigłowców na obiektach;
4) osiągać czas reakcji wynoszący do dwóch minut - na lotniskach naziemnych dla śmigłowców.
2. Czas reakcji jest mierzony od ogłoszenia alarmu dla lotniskowej służby ratowniczo-gaśniczej do pierwszej interwencji pojazdu lub pojazdów ratowniczo-gaśniczych, zapewniających podanie co najmniej 50 % wydatku środków gaśniczych określonych w tabelach nr 1-3 w załączniku nr 1 do rozporządzenia.
Jak gmina jest przygotowani na odpowiedz dotycząca tych tematów:
Temat 1 - Rodzaje zagrożeń ekologicznych i chemicznych na lotnisku
- rodzaje występujących zagrożeń,
- rozpoznanie, środki wiążące i neutralizujące,
- ocena zagrożenia,
- sprzęt i metody.
Temat 2 - Przeciwdziałanie skażeniom produktami ropopochodnymi, innymi substancjami chemicznymi i radioaktywnymi
- likwidacja rozlewisk i rozsypów na gruncie,
- zabezpieczenia na ciekach i wodach stojących,
- oznakowanie terenu zagrożonego,
- zabezpieczenie pracowników lotniskowej służby ratowniczo-gaśniczej i osób poszkodowanych,
- wybór metod likwidacji przy różnych rodzajach zagrożenia,
- współdziałanie z innymi służbami,
- obsługa urządzeń wykrywających i identyfikujących zagrożenie.
Inne tematy warte dyskusji z Dz.U.98.130.859 w sprawie przepisów techniczno-budowlanych dla lotnisk cywilnych.
np taki artykuł :
§ 2. Przy wyborze usytuowania lotniska oraz przy ustalaniu rozmieszczenia jego części należy uwzględnić w szczególności:
1) odległości od obsługiwanych przez lotnisko miejscowości i powiązania komunikacyjne z nimi,
2) ochronę otoczenia i środowiska naturalnego przed szkodliwymi oddziaływaniami lotniska, w tym ochronę przed hałasem lotniczym i podmuchami powietrza wzbudzanymi przez wirniki i silniki statków powietrznych,
3) zagrożenia dla bezpieczeństwa ruchu lotniczego związane z warunkami miejscowymi, w tym zanieczyszczenia przemysłowe zmniejszające widoczność, szlaki migracji ptaków i wysokie obiekty w sąsiedztwie lotniska,
4) topografię terenu, w tym ukształtowanie pozwalające na ograniczenie wielkości robót ziemnych oraz rozmiary terenu wolnego od zabudowy dostateczne do umieszczenia nawierzchni lotniskowych wymaganych rozmiarów,
5) ochronę gruntów rolnych i leśnych,
6) warunki gruntowo-wodne i klimatyczne, w szczególności kierunek przeważających wiatrów.
Dz.U.03.18.164 w sprawie rodzajów wyników pomiarów prowadzonych w związku z eksploatacją dróg, linii kolejowych, linii tramwajowych, lotnisk oraz portów, które powinny być przekazywane właściwym organom ochrony środowiska, oraz terminów i sposobów ich prezentacji
§ 2. Właściwemu organowi ochrony środowiska przedkłada się wyniki:
1) ciągłych pomiarów hałasu w środowisku dla lotnisk, na które, na mocy art. 176 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. - Prawo ochrony środowiska oraz w związku z art. 175 ust. 1 i ust. 3 tej ustawy, został nałożony obowiązek ich prowadzenia;
2) okresowych pomiarów poziomów substancji lub energii w środowisku na skutek eksploatacji:
a) dróg, linii kolejowych, linii tramwajowych oraz lotnisk,
b) portów śródlądowych przeznaczonych do obsługi statków o nośności nie niższej niż 1.350 ton w rozumieniu ustawy z dnia 21 grudnia 2000 r. o żegludze śródlądowej (Dz. U. z 2001 r. Nr 5, poz. 43, Nr 100, poz. 1085 i Nr 199, poz. 1672), portów lub przystani morskich w rozumieniu ustawy z dnia 20 grudnia 1996 r. o portach i przystaniach morskich (Dz. U. z 2002 r. Nr 110, poz. 967, Nr 166, poz. 1361 i Nr 200, poz. 1683), w tym także infrastruktury portowej, służącej do obsługi statków o nośności nie mniejszej niż 1.350 ton,
na które, na mocy art. 176 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. - Prawo ochrony środowiska oraz w związku z art. 175 ust. 1 i ust. 3 tej ustawy, został nałożony obowiązek ich prowadzenia.
§ 3. Wyniki ciągłych i okresowych pomiarów emisji substancji lub energii wprowadzanej do środowiska, o których mowa w § 2, przedkłada się w formie drukowanych zestawień tabelarycznych, opisów, szkiców i schematów sytuacyjnych.
§ 3. Wyniki ciągłych i okresowych pomiarów emisji substancji lub energii wprowadzanej do środowiska, o których mowa w § 2, przedkłada się w formie drukowanych zestawień tabelarycznych, opisów, szkiców i schematów sytuacyjnych.
§ 4. 1. Układ przekazywanych wyników ciągłych oraz okresowych pomiarów hałasu w środowisku dla lotnisk jest określony w załączniku nr 1 do rozporządzenia.
2. Układ przekazywanych wyników okresowych pomiarów poziomów substancji w wodach pochodzących z instalacji odwodnień jest określony w załączniku nr 2 do rozporządzenia.
3. Układ przekazywanych wyników okresowych pomiarów poziomów hałasu w środowisku dla dróg, linii kolejowych i linii tramwajowych jest określony w załączniku nr 3 do rozporządzenia.
4. Układ przekazywanych wyników okresowych pomiarów poziomów substancji w wodach basenów portowych jest określony w załączniku nr 4 do rozporządzenia.
informacje o jednostce
wzory
§ 5. W przypadku istnienia możliwości technicznych i ekonomicznych wyniki pomiarów ciągłych hałasu w środowisku dla lotnisk, należy dodatkowo przekazywać za pomocą publicznych sieci telekomunikacyjnych.
§ 6. 1. Wyniki ciągłych pomiarów hałasu w środowisku, prowadzone w okresie miesiąca kalendarzowego, przekazuje się w terminie 30 dni od dnia zakończenia pomiarów.
2. Wyniki okresowych pomiarów poziomów substancji lub energii w środowisku przekazuje się w terminie 21 dni od daty wykonania pomiarów.
§ 7. Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2004 r.
[b]proszę sobie to wszystko przeczytać Panie Wójcie i odpowiedzieć NAm w końcu na pytania[/b]